אני מעוניין לתרום  |  כך התחלנו את המדרש התימני  |  הגאון הרב ששון גריידי זצ"ל  |  חומר מארכיון המדינה  |  donationforyemanit  |  ראש השנה וכיפור  |  ת"ת מבשר טוב  |  ילדי תימן  |  מדור פרשת השבוע  |  פרשת השבוע  |  ס ר ט י - ו י ד א ו  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



 


יפוצו מעינותך חוצה
FacebookTwitter

      פרשת ואתחנן
דף הבית >> פרשת השבוע >> מדור פרשת השבוע >> פרשת ואתחנן
 
 
פרשת ואתחנן חידושים על הפרשה וקריאת התורה  
קריאת התורה מאתר מורי נט. בחר פרשה ואת המברך, לשמוע, ללמוד וללמד ולשמוח בתורה הקדושה.
קריאת התורה מאתר יד מהרי"ץ קורא ה"ה יהודה דהרי. תיקון קוראים וירטואלי.
מעיינה של תורה 

פרשת ואתחנן

אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה
שואלים הבחורים היקרים מהשיעור של ר' דוד בלאס ווגס. למה ה' לא קיבל את תפילת משה רבינו? התפלל כל כך הרבה, ומגיע לו כל כך הרבה על צדקותו ופועלו למען עם ישראל ולכבוד התורה ולכבוד ה' יתברך, ובאמת למה לא.
תשובה.
נתחיל עם תשובה לא מקובלת ולא נעימה וניראת לא הוגנת. ה' לא חייב לנו כלום, תגיד תודה שאתה חי ועושה מצוות וחסדים ומתפלל כי הכל מה' יתברך.
תשובה יותר נעימה. מובא בחז"ל שה' אמר למשה רבינו. כבר נשבעתי שלא תכנס לארץ אמר משה לה', תשאל על השבועה. כלומר יש אפשרות לאדם ללכת לבית דין והם יבררו ויכולים לבטל לו את השבועה. ענה ה' יש עוד שבועה שנשבעתי והיא, שלא אאבד את עם ישראל לעולם. אם אני אתיר את השבועה שלא תכנס אצטרך להתיר גם את השבועה  שלא אאבד את ישראל. אמר משה: יאבד משה ואלף כמותו, ואל יאבד אחד מישראל, וקיבל עליו את הדין.
...להמשך
 
ספר קיץ המזבח
פרשת דברים
ספר קיץ המזבח

מארי חיים כסאר זצ"ל
 

פרשת ואתחנן -מהספר בשבילי הפרשה

פרשת ואתחנן מתוך הספר באר יעקב

פרשת ואתחנן מתוך כתבי חכמי תימן


קריאת התורה לפי מנהג תימן, הרב יהודה גמליאל שליט"א. לפי המברכים:

פרשת ואתחנן: א / ב / ג / ד / ה / ו / ז / הפטרה

ספרים על הפרשה
יגל יעקב על פרשת השבוע  הרב יעקב צבי אופמן בן הרה"ח אברהם חיים זצוק"ל הי"ד
ספר במדבר   פרשת במדבר     פרשת נשא     פרשת בהעלתך     פרשת שלח     פרשת קרח     פרשת חקת     פרשת בלק     פרשת פנחס     פרשת מטות     פרשת מסעי  
 
בשבילי הפרשה - הקש לכניסה בים דרך - במדבר   הרה''ג יעקב ישראל לוגאסי שליט''א

פרשת ואתחנן

ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים כולכם היום

אפשר לפרש עפ"י מ"ש רז"ל שע"י עסק התורה נקרא דבק בה' וכמ"ש בגמרא: "וכי אפשר לאדם לידבק בה'? אלא, זה המהנה ת"ח מנכסיו ומחזיק בידיו כאילו דבק בשכינה" ובא הרמז בתיבת "ואתם" אותיות ואמת שהיא רמז לתורה שבכתב ולתורה שבע"פ. אמת רומז לתורה שבכתב. ותוספת ה-וא"ו רומז לתורה שבע"פ שהוא שיתא סידרי משנה וגמרא. ובא ה- וא"ו להוסיף תורה שבע"פ, לומר ששתיהן קשורות זה בזה וחייב אדם לעסוק בשתיהן, וכולן ניתנו בסיני וכמאמר הכתוב: "תתן אמת ליעקב".(ענף חיים - לרבי אברהם חיים אלנדאף זצ"ל) 

"
ויקרא משה אל כל ישראל ויאמר אליהם שמע ישראל וגו' ולמדתם אותם ושמרתם לעשותם" (ה, א) 
אפשר לומר, שמזהיר כאן גם על לימוד התורה שבע"פ שהיא ביאור התורה שבכתב והיא - המשנה. שיש במשנה תקכ"ד פרקים, ועם פרק "שנו חכמים" ופרק "אנדרוגינוס" שהם ברייתות שהוקבעו בכלל המשנה הרי תקכ"ו כמנין "ולמדתם אתם". עוד, "אתם" אותיות אמת - שתעסקו בה לשם שמים ולא לשם פנייה אחרת. ואמר:"ושמרתם לעשותם" - כלומר, צריכים לעשות לה שמירה שלא תשכחו. ובמה תהיה השמירה? כשתעסקו בזמרה, כמ"ש ב"ילקוט יחזקאל": "אמר ר' יוחנן, כל הקורא בלא נעימהושונה בלא זמירה עליו הכתוב אומר 'וגם אני נתתי לבם חוקים לא טובים'". ופירוש נעימה, כגון טעמי המקרא. וכתבו התוס' שהיה דרכן לשנות המשנה בזמירה ע"פ, שע"י הזמר זוכרים בע"פ. וזהו שאמר "ולמדתם ושמרתם" ששמירת הלימוד הוא ע"י שקורא בנעימה וזמר. וכן תמצא ש"ושמרתם" בגימטריא - קורא משנה בנעימה, חיים לו. כי עפ"י הסוד, כאשר האדם לומד משנה עם הנעימה ממשיך לה חיים עליונים ונעשית נשמה ע"י הלימוד בכוונה זו. ולכן המונע ממנה הנועם העליון וקורא בלא נעימה עליו נאמר: "וגם אני נתתי להם וכו' ומשפטים בל יחיו" ולכן שנינו "אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו". והוא על-דרך הנזכר. (מקום מקדש - לרבי חיים סנוואני זצ"ל) 

"
לא תרצח ולא תנאף ולא תגנוב" (שם, יז) 
כל אלו הלאוין מפסיקים בקריאתם מעט. והטעם, כדי שלא יחשוב הקורא אותם, שלגמרי משמע. דהיינו לאסור רציחה בכל אופן או גניבה וכו'. אלא, לא תרצח - למי שאינו חייב רציחה, אבל מותר לרצוח מי שחייב רציחה [בבי"ד]. ולא תגנוב את רעך בשאר דברים אבל אתה גונב דעתו בתורה ובמצוות. ולא תנאף את הערווה, אבל עם אשה דעלמא שמותרת לך לפרות ולרבות ממנה מותר. וכמבואר בזוהר ברעיא מהימנא סוף פרשת יתרו באריכות. וסימניך: "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". (קייץ המזבח - לרבי חיים כסאר זצ"ל)
 
 

זכות לימוד התורה בנוסח תימן ושימור המסורת והחייאת מורשת תימן
תעמוד לתורמים היקרים נאמני עדת תימן לברכה והצלחה ישועה ורפואה ומילוי כל משאלה.

תרום בשמחה ללימוד ילדי תימן

להפקיד או העברה בנקאית לחשבון הת"ת: מבשר טוב, בנק מרכנתיל, סניף גאולה 635 ירושלים. מספר חשבון 55631


לפרטים נוספים להתקשר לטלפון  050-4148077  תזכו למצוות עם שפע ברכה והצלחה.

אם יש בקשה מיוחדת לתפילת הילדים שלחו הודעה. אפשר גם בווטסאפ 054-2254768

מתימן יבוא הישיבה המרכזית לבני עדת תימן. ירושלים רחוב תרמ"ב 6. טלפון: 02-5812531    דוא”ל: email: mtyavo@gmail.com פקס: 077-4448207 חשבון בנק הדאר: 4874867
מבשר טוב - ת"ת לבני עדת תימן רחוב יחזקאל 46 ירושלים. גני ילדים רחוב ארץ חפץ 112 כניסה ב ירושלים.  
 
 
דוא”ל: email: mtyavo@gmail.com
לייבסיטי - בניית אתרים