אמר רבי יוחנן: משל לאדם המהלך בדרך בלילה.
בא אחד והדליק לו את הנר, וכבה. ובא אחר והדליק לו את הנר, ושוב כבה.
אמר: מכאן ואילך איני ממתין אלא לאורו של בקר!
כך אמרו ישראל לפני הקב"ה:
עשינו לך מנורה בימי משה וכבתה, בימי שלמה וכבתה, מכאן ואילך אין אנו ממתינים אלא לאורך
השנה ה''תשע"ו 5,776 ליצירה 2,438 שנים - לחורבן בית ראשון 1,948 שנים - לחורבן בית שני
פרשת מטות ''''וידבר ה אל ראשי המטות לבני ישראל לאמר זה הדבר אשר צוה ה''''
אמר משה רבנו לבני-ישראל על אודות ראשי המטות, שיהיו יודעים כיצד להעריך את דברי מנהיגיהם, שכן כל אשר יאמרו הם, ראשי המטות, הרי ''''זה הדבר אשר צוה ה''''. דברי-סופרים כדברי-תורה הם, ויש לשמוע אותם כשם ששומעים דברי אלהים חיים.
לפיכך הקדימה זאת התורה לפרשת התרת-נדרים, שכן מה טעם יכול חכם להתיר נדר ולעקרו מלמפרע כאילו לא היה – אומר ה''''כלי יקר'''' – משום שחייו היומיומיים ומעשיו של כל אדם מישראל צריכים להיות מסודרים על-פי דעתם ורצונם של חכמי-התורה,
וממילא אומרים אנו: ''''כל הנודר על דעת חכמים הוא נודר'''' – מלכתחילה מתכוון הנודר, שלא יהא תוקף לנדרו אלא אם כן יסכימו לכך החכמים, אבל אם לא יסכימו ויאמרו: ''''מותר לך'''', יפקע תוקפו מעיקרא, כשם שיכול הבעל להפר את נדרי אשתו, משום ש''''כל הנודרת על דעת... להמשך
קריאת התורה לפי מנהג תימן, הרב יהודה גמליאל שליט"א.