פרשת השבוע שנקרא בע"ה בשבת זו, פרשת וארא שנת תשע"ד.
עוסקת הפרשה בשבע מתוך עשר המכות, שהכה הקב"ה את המצרים, במצרים.
לפני שניכנס לעסוק בפסוק אחד בפרשה, הייתי
בפרשת שבוע שעבר, מופיע המטה ארבע פעמים... בשלושת המכות הראשונות – דם, צפרדע, כינים... אותם נצטווה משה רבינו, לצוות את אהרון לעשותם... משה רבינו, כידוע, לא הכה את הקרקע ולא את היאור, משום הכרת הטוב, כפ
כל אחד שואל את עצמו – איך אתה יכל לשתות יין ולהיסב, זכר לחרות, בעוד שאותו היין, הוא זכר לזה שפרעה שחט את ילדי ישראל ורחץ בדמם?!לכאורה, הדבר הוא פלא עצום, אעפ"י שהאור זרוע, מביא עוד כמה וכמה סיבות, מדו
פרשת השבוע שנקרא בע"ה בשבת זו פרשת בא תשע"ד.עוסקת ,הפרשה ביציאת ישראל ממצרים. שלוש מכות הביא הקב"ה על המִצרִים במִצרָים בפרשה זו ארבה חושך ומכת בכורות. ולאחר שהתורה עוסקת בהרחבה גדולה על מה שבני ישראל
בפרשת השבוע שלנו, ישנם עשרים מצוות – אחד-עשר מצוות 'לא תעשה', ותשע מצוות 'עשה'... וגם שלושת המצוות שכבר נכתבו בספר בראשית – פרו ורבו, מילה וגיד הנשה...אומרים חז"ל – כל מצווה שמשה לא אמר אותה, אנחנו ..
וביאור הענין הוא שבכל המכות שהיו במצרים לא נשאר מהם שום רושם במצרים אחר הסרתה שיגרום לדורות שישאלו הבנים על מה זה ועל מה זה, כי נשכח זכרם אצל ההמון כי ארכו להם הימים והכל נשכח, אבל במכת הארבה נשאר רוש